Zaznacz stronę

Temat wideo a w szczególności YouTube jest mi ostatnio coraz bliższy. W Pracowni Synergii robimy coraz więcej filmów zarówno na potrzeby naszych Klientów jak i do celów własnych. Warto więc zrozumieć nieco lepiej środowisko youtuberów, ich aspiracje i mentalność. A tu jak na zamówienie dowiaduję się, że w Warszawie organizowana jest konferencja tematyczna. I na dodatek ma poruszać interesujące mnie tematy. A jednym z organizatorów jest fachura w branży – Karol Wyszyński. Jak więc nie pójść? Poszedłem…

Konferencja Video Arena Ursynów

Gdy okazało się, że konferencja zorganizowana była przy udziale władz miejskich (a dokładniej dzielnicowych) mina nieco mi zrzedła. W końcu coś co robi urząd nie może być dobre. Tym razem jednak okazało się inaczej. Cała konferencja była dość dobrze zorganizowana, prelegenci ciekawi, tematyka bardzo interesująca, streaming online, dłużyzn politycznych niewiele a wjazd za free. Słowem – warto było. A teraz może nieco więcej szczegółów.

Wystąpienia

Plan konferencji nastrajał pozytywnie. Tematyka była dość różna. Od wstępu do podstaw aż do monetyzacji ruchu, od zebrania grona wiernych fanów aż do wyjścia na rynek zagraniczny.

Największe emocje zbudził najstarszy youtuber w Polsce – Pan Antonii Huczyński AKA Dziarski Dziadek, który opowiadał o kulisach powstania kanału, o bieganiu z drągiem, o tym, że nie ma czasu się starzeć, o radości, o ruchu, o zdrowym odżywianiu i o… podnoszeniu okularów i zakładaniu skarpetek. Zdobył owacje na stojąco 😉

Co ciekawe niewielu było polskich youtuberów pozytywnie prezentujących swoją działalność. Zwykle podkreślali piętrzące się problemy i wieczne braki kasowe. Chlubne wyjątki – otwierający konferencję Maciek Białobrzeski oraz podróżnik po Rosji i innych dziwnych rejonach (tam chyba na smutno nie da się podróżować 🙂 – Michał Pater

Bezkonkurencyjni merytorycznie byli zaś dwaj amerykańscy prelegenci: Derral Eves oraz Jeffrey Harmon. Chłopaki wiedzą, że każdy biznes musi przynosić pieniądze, aby był biznesem. Jako jedyni podali konkretne liczby i działania związane z filmami i ich promocją. Szkoda, że nasi rodzimi twórcy nie potrafią (lub nie chcą) prezentować rzeczywistych danych.

Panele dyskusyjne

To był zdecydowanie najsłabszy element całej konferencji. Jedynie jeden był faktycznie dobry – „Jak pracować z firmami”. Moderator poprowadził rozmowę w ciekawym kierunku a goście potrafili temu sprostać. Panel był merytoryczny i rzeczowy. Drugi panel, który określiłbym na „może być” to „Kiedy potrzebne wsparcie z zewnątrz?”. Tutaj moderator nie zakłócił wypowiedzi Kamila Bolka, który ten panel uratował. Jeszcze raz – dzięki 🙂

Reszta paneli – szkoda czasu na opowieści. Mam tylko jedną prośbę do organizatorów – przygotujcie lepiej moderatorów za rok. Poziom trzymali Karol Wyszyński oraz Maciej Budzich – reszta wyglądała na chłopaków z łapanki, którzy o temacie wiedzieli mniej niż widzowie. Niezbyt to dobrze wyszło.

Wartość artystyczna

Tu było różnie. Dla mnie odkryciem był fakt, że youtuberzy jak jeden mąż uważają się za artystów. I to było widać na scenie. Youtubowi celebryci wiedzieli, że byli podziwiani zanim jeszcze na scenę weszli i nie specjalnie starali się, aby faktycznie ich występy były interesujące albo przynajmniej śmieszne.

Pozytywnie zaskoczyli mnie grajkowie – czyli youtuberzy, którzy w ramach swojej twórczości grają w gry i… setki tysięcy nastolatków to ogląda. Chłopaki faktycznie wiedzieli, że to dość odpowiedzialna sprawa i że należy niekiedy myśleć zanim coś się wypowie, ponieważ ich słowa często stają się wyznacznikiem dla wielu widzów. Budujące.

Wartość poznawcza

To z kolei największa wartość tej konferencji. Nie dość, że byłem jednym ze starszych jej uczestników to miałem też okazję posłuchać wypowiedzi sąsiadów z nieodległych krzesełek. Rozwinąłem nieco słownictwo i z komentarzy zrozumiałem jak bardzo dużą uwagę przywiązują oni do każdego słowa wypowiedzianego przez tych youtubowych celebrytów. Jest to siła, której nie można zlekceważyć a warto wykorzystać 🙂

Mentalność

Mam ogromne marzenie. Chciałbym, aby nieco zmieniła się nasza mentalność. Jest tak ogromna różnica pomiędzy postrzeganiem własnych działań, własnych osiągnięć i własnej wartości przez Polaków i przez Amerykanów. Nasi prelegenci mówili głównie o tym jak jest teraz ciężko, jak trudno przekonać firmy do współpracy na sensownych warunkach, jak kiepsko google płaci w Polsce za reklamy, jak to już kilka lat pracują nad kanałem (z resztą świetnym technicznie) i nic z tego nie mają. Sukcesy pojawiały się w prezentacjach bardzo rzadko i to okraszone od razu wyjaśnieniami jak bardzo ciężko było je zdobyć.

Późnej zaczęły się prezentacje Amerykanów. Jakże ogromna była to przepaść. Chłopaki mówili tylko o sukcesach. O tym jak fajne materiały zrealizowali, o tym ile udało się zarobić, o tym jakie mają plany na przyszłość. A że ciężko było – no ciężko, ale trzeba działać w ramach danego budżetu, czasu i możliwości. A tak poza tym – świetne tworzymy materiały. Mega pozytywny i motywujący przekaz.

Hej nasze chłopaki i dziewczyny. Więcej pozytywów poproszę! 🙂

Co dalej?

Jak to co? Czas brać się za tego jutuba! Odkopałem materiały z wakacyjnego tworzenia kijka do selfie. Będzie tutorial i od razu z pozytywnym przekazem 🙂

 

Jeśli Ci się spodobało to zapraszam na mój fanpejcz

Comments

comments

Pin It on Pinterest

Przekaż dalej

Udostępnij ten post znajomym (rzecz jasna jeśli uważasz, że warto)

Zapraszam do newslettera

Chętnie poczytam, co napiszesz

FreshMail.pl
 

Zapraszam do newslettera

Chętnie poczytam, co napiszesz

FreshMail.pl