Zaznacz stronę

Sprzedałeś się!

To jest tekst, który dość często słyszą właściwie wszyscy, którzy próbują zarobić pieniądze na swojej wiedzy, popularności lub doświadczeniu. Dlaczego tak się dzieje? 

Sprzedaż

Podstawowe zajęcie każdego przedsiębiorcy.

Bez wyjątku.

W sumie jest to niby oczywista sprawa. Bez sprzedaży firma pada. Każda firma aby funkcjonować MUSI sprzedawać.
Co ciekawe sprzedaż często jest stygmatyzowana. W powszechnym odbiorze sprzedawca to złodziej i kłamca a w najlepszym przypadku tylko naciągacz.

Do niedawna myślałem, że to nasza polska specyfika, że musimy tłumaczyć się dlaczego za nasze usługi należy nam się wynagrodzenie (przy produkcie fizycznym jest to dużo łatwiejsze).

Okazało się jednak inaczej.

Słuchałem ostatnio podcastu Pata Flynna (bardzo polecam zarówno podcasty Pata jak i ten konkretny odcinek – nr 227), w którym poprosił on kilku przedsiębiorców o wymienienie jednej rzeczy dotyczącej biznesu, której nie wiedzieli gdy zaczynali, a którą wiedzieć powinni i której znajomość zmieniłaby w ich początkowych krokach bardzo wiele.
Zaciekawiła mnie odpowiedź, której udzielił Leslie Samuel. Według niego najważniejsze jest to, aby początkujący przedsiębiorca dowiedział się, że nie ma nic złego w sprzedaży!
Jak widać stygmatyzacja sprzedaży nie występuje tylko u nas. Z czego to wynika? Nie mam pojęcia. Niemniej musimy zdawać sobie z tego sprawę, przełamać się i sprzedawać.

Albo pracować u kogoś.

Innej drogi nie ma.

Promocja

W temacie sprzedaży jest jeszcze jedna ciekawostka. A mianowicie promocja.

Czyli co?

Wiadomo, odpowiedź jest podana na tacy w każdym centrum handlowym w okresie przedświątecznej gorączki. Promocja to przecież niska cena, wyprzedaż, rabat przynajmniej 70%, gratis, za darmo i pewnie jeszcze wiele podobnych haseł.
Tymczasem hasło „promocja” jest niepełne. Dotyczy mianowicie promocji sprzedaży czyli zachęty konsumenta do nabycia dóbr. Oczywiście chodzi tutaj o akcje czasowe. Inaczej ciężko utrzymać przekonanie konsumenta o wyjątkowości okazji, z której może skorzystać tu i teraz.
Promocja sprzedaży może mieć wiele innych twarzy. Popularne są loterie, konkursy, edycje specjalne czy serie limitowane. To jednak nie koniec wachlarza możliwości promocyjnych.
Na początku roku mieliśmy zaszczyt wraz z Maciejem Tesławskim współtworzyć książkę „Techniki promocji sprzedaży”, w której tych technik wymienionych i opisanych jest 20. Warto się z nimi zapoznać i stosować we własnym biznesie.

„Techniki promocji sprzedaży” dostępne są w wielu księgarniach. Miłej lektury 🙂

PS. Czy dając link do księgarni, ja też się sprzedałem? 😉

Comments

comments

Pin It on Pinterest

Przekaż dalej

Udostępnij ten post znajomym (rzecz jasna jeśli uważasz, że warto)

Zapraszam do newslettera

Chętnie poczytam, co napiszesz

FreshMail.pl
 

Zapraszam do newslettera

Chętnie poczytam, co napiszesz

FreshMail.pl