Zaznacz stronę

Czym jest marketing?
Proste – to iluzja, fałsz, sprzedaż, manipulacja, duże pieniądze… coś jeszcze?
Zajrzyj do sondy ulicznej, otwiera oczy.

Czy faktycznie marketing musi być tym, o czym respondenci w dość niewybrednych słowach opowiadali?

Według Setha Godina – nie do końca.
Podczas ostatniego przymusowego zwolnienia tempa życia ze względu na plastikowy bucik przeczytałem w końcu „This is marketing” Setha Godina.
I żałuję.
Że tak długo zwlekałem.

Pozycja jest po prostu genialna. W totalnym kontraście do przywołanej na początku sondy, Seth pokazuje marketing jako narzędzie służenia ludziom.

I co ważniejsze – bardzo konkretnie tych ludzi opisuje. Pokazuje, co jest dla nich ważne, jak myślą, co czują, czemu i komu ufają.
To właśnie jest grono ludzi – społeczność, plemię – jakkolwiek tę grupę nazwiemy, na których powinniśmy jako marketerzy się skupić.
W końcu zgodnie z hasłem przewodnim książki „Ludzie, tacy jak my robią rzeczy takie, jak to”.

Ogromnym zaskoczeniem był dla mnie ostatni rozdział, który traktuje o marketingu osobistym.
I nie chodzi tu o kreację marki osobistej a o marketing do siebie. Tzn o przekonanie samego siebie, że robię rzeczy dobre (nie perfekcyjne – to do niczego dobrego nie prowadzi – z resztą o tym już jakiś czas temu pisał Maciek Gnyszka) dla właściwych ludzi i że powinienem być z tego dumny.
Jeśli nie jestem, to należy rzucić tę robotę w cholerę i robić takie rzeczy, z których będę dumny.
Proste, prawda?

Książkę Setha możesz nabyć na Amazonie – LINK

Pin It on Pinterest

Przekaż dalej

Udostępnij ten post znajomym (rzecz jasna jeśli uważasz, że warto)

Zapraszam do newslettera

Chętnie poczytam, co napiszesz

FreshMail.pl
 

Zapraszam do newslettera

Chętnie poczytam, co napiszesz

FreshMail.pl